2010-07-13 | 19:16:30

Dikt 18: Till "MeMa"

Update till dig MeMa, specielt skriven till dig :)
"Om jag någonsin behövder en vän att gå till, skulle det vara du.
Om jag någonsin känner mig ensam, går jag till dig så du kan hinda mig från att gå itu.
I alla hårda tider du varit där för mig,
så måste du förstå att jag skulle göra allt för dig :)
Jag skulle betala vadsom helst, plågas i tusen år eller dö om du behövde det.
Gå igenom det kallaste hav, som är kallare än is, eller den varmaste vulkan, som är bedövande het.
Du har så många gånger hjälpt mig i svåra stunder,
gett mig råd då jag varit nära att gå under.
Räddat mitt brustna hjärta,
fått mig att skratta och glömma min smärta.
Jag vet inte hur du gör för att alltid veta precis vad du ska säga och göra.
Du vet när jag behöver nån att prata med och när jag inte vill att nån ska störa :)
Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna förtjäna en vän som du vid min sida.
Du är någon som jag skulle göra allt för rädda, dö eller lida.
Jag skulle aldrig förlåta migsjälv om jag sa något som fick vår vänskap att dö :(
För då skulle jag få börja om, från en blomma, till ett litet, litet frö.
Även så har jag sagt mycket till dig som skulle såra de flesta.
Men det verkar som om inget jag säger kan ditt tålamod testa :o
Du vet att allt jag säger ibland bara är desperat babbel.
Och du får det att kännas bättre istället för att börja ett tjabbel.
Trotts 10 år i skillnad mellan oss, känns det som du är en tviling syster. :)
En vän, förstående och tålmodig med en ängels snälla lyster :)
Kom alltid ihåg att jag är där för dig, vad du än behöver.
Och kommer alltid vara, långt efter att du tycker vår vänskap är över."
Varje ord är sant, MeMa :D Och jag hoppas att du förstår hur viktig din vänskap är för mig :)
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: